Sesame lanserar iOS-app
Sesame, ett startup-bolag grundat av Oculus-grundarna, har lanserat sin iOS-app. Appen erbjuder konversationsbaserad AI som syftar till att ge användarna en mer naturlig och personlig interaktion. Sesames mål är att skapa AI-agenter som kan ha samtal som känns mer som att tala med en människa än traditionella chatbots.
Detta kan vara ett steg mot mer avancerad och användarvänlig AI i vården, där patienter och vårdpersonal kan ha enklare och mer effektiva interaktioner.
Vad innebär detta för svensk vård? Det kan innebära nya möjligheter för patienter att få tillgång till information och stöd på ett mer naturligt och användarvänligt sätt, vilket kan förbättra vården och patientupplevelsen.
Denna sammanfattning är AI-genererad. Läs originalet för fullständig information.