Elon Musk har offentligt förklarat att xAI:s stora avtal med Anthropic är kortvarigt och kan sägas upp, trots att SpaceX egna S-1-ansökan beskriver betalningar fram till maj 2029.

Detta har väckt frågor om hur långsiktigt avtalet egentligen är.

Det är oklart hur detta kommer att påverka Anthropics verksamhet och relationen med SpaceX.

Vad innebär detta för svensk vård? Detta kan ha en indirekt påverkan på utvecklingen av AI inom hälso- och sjukvården, eftersom Anthropic är en aktör inom AI-utveckling.